De Mgr. Zwijsenschool is een katholieke school die werkt met de methode ‘Trefwoord’. Dit is een methode voor levensbeschouwing. Tijdens deze lessen begeleiden we kinderen bij het verkennen en bewust worden van hun wereld. Hierbij hebben we het over vragen zoals: wat is eerlijk? Wat is belangrijk? Hoe willen wij goed samenleven? Trefwoord werkt met kindvriendelijke thema’s. Per thema is er een aantal samenhangende Bijbelverhalen dat als basis dient. Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van liedjes, spiegelverhalen (verhalen in de tijd van nu, maar gespiegeld aan een Bijbelverhaal) en gebeden. Ze zijn voor ieder kind herkenbaar in de eigen werkelijkheid en daarom voor iedereen waardevol.

De Mgr. Zwijsenschool is een katholieke school, maar staat open voor kinderen met een andere denominatie. Hierbij vragen we kinderen en ouders wel om de grondslag van onze school te respecteren.