Wij vinden dat in ons onderwijs het kind centraal moet staan. Ieder kind is uniek, met eigen mogelijkheden en beperkingen. Ons onderwijs moet hierbij aansluiten. Om dat te kunnen doen, moeten we goed zicht hebben op ieders ontwikkeling. Hierbij maken we gebruik van:
Observaties
Dit gebeurt iedere dag tijdens werk- en speelsituaties, maar er zijn ook gerichte observaties. De sociaal-emotionele ontwikkeling wordt gevolgd door middel van een observatielijst Kanvas, deze is gekoppeld aan de Kanjertraining.
Beoordelingen van gemaakt werk:
Dagelijks wordt schriftelijk werk door de groepsleerkracht ingezien en beoordeeld.
Toetsen
Bij het toetsen wordt gebruik gemaakt van methodetoetsen en van Citotoetsen. De methodetoetsen laten per lesblok zien of de aangeboden lesdoelen worden beheerst. Citotoetsen zijn er om de prestaties van de kinderen te meten aan het landelijk gemiddelde. Met de uitkomsten van de toetsen houden wij de prestaties van uw kind in de gaten en kunnen we tijdig ingrijpen als zich ontwikkelingsproblemen voordoen. De resultaten worden geëvalueerd op leerling-, groeps- en schoolniveau om daarmee ons onderwijs verder te ontwikkelen en te versterken.